Jak mít krásnou pleť a mladší vzhled? Odborníci radí s výběrem potravin

Stres v těhotenství může přispívat ke vzniku deprese u dítěte. Foto: Pixabay.com

Italská dermatoložka Maria Teresa Vivian radí ženám, jak docílit toho, aby měly co nejkrásnější pleť.

Důvěru vkládá přitom do potravin, které jsou bohaté na vitamíny a antioxidanty, a také na ty, které obsahují minimální množství rafinovaných sacharidů, uzených výrobků a mléčných produktů.

Ženám proto doporučuje na stránkách italského deníku La Republica sedm hlavních potravin, o které by měly zpestřit svůj jídelníček. Jsou to zejména sušené ovoce a semínka, červené ovoce, celozrnné potraviny, hořká čokoláda a v neposlední řadě rovněž zelený čaj a kurkuma.

“Tmavá čokoláda obsahuje značné množství polyfenolů, působí jako antioxidant a proti volným radikálům.”

Dermatoložka Maria Teresa Vivian

Nezapomínejte na celozrnnou stravu

Díky vyššímu obsahu vitamínu E doporučuje Maria celozrnný chléb, případě celozrnné těstoviny. Podobně jako hořká čokoláda, i zelený čaj je bohatý na polyfenoly. Navíc upravuje oběh krve ve vlásečnicích a pomáhá tak rozjasňovat okolí očí díky obsahu vitamínu K.

Zelený čaj a další pokrmy, které obsahují vitamín K, by podle italské dermatoložky měly ženy kombinovat s jídly, která obsahují tuk, ve kterém je tento vitamín rozpustný.

Doporučuje proto stravu obohatit olivovým olejem, avokádem nebo lososem. Nejlépe pak lze podle ní přijímat vitamín K s pomocí teplých jídel (například polévka), s níž se aktivuje a lépe vstřebává.

Pozor na rafinované cukry

Mladým lidem obecně doporučuje, aby se vyhýbali rafinovaným sacharidům i potravinovým doplňkům určených pro sport a energetickým nápojům.

Dospělí lidé by zase měli konzumovat více vitamínu E a C. Přijímat by je však měli přírodní cestou z vhodných typů potravin, například z mandlí, avokáda nebo špenátu. Céčko pak z kiwi, jablek, jahod, paprik a dalších druhů zeleniny.

Foto: Pixabay.com

Foto: Pixabay.com

Proto, aby se lidé ve starším věku vyvarovali vzniku stařeckých skvrn, radí Maria konzumovat kiwi, vejce, špenát a cukety. Právě ty jsou bohaté na rostlinná barviva lutein a zeaxanthin.

Maria nezapomíná ani na příznivé účinky omega 3 mastných kyselin a lykopenu, které ve zvýšené míře nalezneme například v rajčatech, mrkvi, dýni nebo červených grapefruitech. Tyto látky stimulují produkci kolagenu a pomáhají tak pleť udržet svěží a hebkou.

Fields marked with an * are required
Zadejte Váš email a dozvíte se o všech novinkách i soutěžích jako první!

Eliška Hermannová

Dlouhodobě se zabývám zdravovědou a vůbec účinky všemožných bylinek, které se snažím popularizovat. Základy k této práci, která mne velmi baví, jsem získala na Jihočeské univerzitě v Českých Budějovicích.