Průzkum: Osamocené maminky to mají těžké, těžko sladí práci a starost o dítě

Zdroj: Pixabay.com

Více než tři čtvrtiny rodičů samoživitelů nemohou při hledání zaměstnání sladit práci s péčí o dítě. Necelá čtvrtina rodičů samoživitelů hledá kvůli chybějící podpoře zaměstnavatele jinou práci.

Přerušení kariéry kvůli rodičovství má v případě samoživitelů významný dopad na pracovní dráhu a pozici v zaměstnání. Tvrdí to výsledky průzkumu aliance Byznys pro společnost a Nadace Kooperativy, který se uskutečnil na přelomu září a října letošního roku.

Pětina samoživitelek nastoupila po mateřské či rodičovské dovolené na nižší pozici, než kterou zastávala dříve. Speciální programy pro rodiče samoživitele a jejich rodiny nabízejí pouze dvě procenta zaměstnavatelů.

Více než polovina rodičů samoživitelů (53 %) hledala zaměstnání méně než tři měsíce, třetina však déle než půl roku. A více než tři čtvrtiny (77 %) narazily na nemožnost sladit práci a péči o dítě v důsledku nedostupnosti zkrácených úvazků nebo jiných forem flexibility práce.

Společnosti nejsou na samoživitelky připravené

Firmy totiž podle autorů průzkumu nejsou dostatečně připravené na to, aby nabídly klouzavou pracovní dobu nebo částečné úvazky. 51 % rodičů samoživitelů se navíc v práci setkává s předsudky, zda zvládnou pečovat o děti a souběžně odvádět očekávané pracovní výkony.

jehne

Seznamte se s roztomilým jehňátkem s melodiemi a zvuky mateřského lůna. Dodává značka Summer Infant.

„Rodiče samoživitelé tak často kvůli finančním důvodům rezignují na svůj osobní a profesní růst. Zaměstnavatelé však mohou velmi jednoduše – s využitím stávajících interních kapacit a možností vzdělávání a rozvoje – rodiče více zařadit do talentových a vzdělávacích programů, mentoringových a koučovacích aktivit,“ dodává za Byznys pro společnost Jana Skalková.

Eliška Hermannová

Po studiu na Jihočeské univerzitě v Českých Budějovicích záhy začala pracovat v médiích. Nyní se věnuje práci se sociálními médii a produktové fotografii. Ve volném čase se zabývá recenzemi herních produktů a snaží se poukazovat na jejich přednosti i případné zápory.